19 augusti 2012

Aktieanalyser

Tre stycken aktienanalyser har mäktats med under den tid som jag har haft bloggen igång. Tempot i mina analyser kan man förstås diskutera men det är en del jobb att sammanfatta data i kvartalsrapporter och att välja vilken information som är väsentlig och intressant. Jag vill inte att analyserna urartar till en orgie av siffror och till sist ointressanta nyckeltal.

Jag tycker att jag börjar hitta en mall som fungerar men jag har ännu inte formulerat några kriterier. Bloggare som defensivenlundaluppen och aktiefokus har alla tydliga kriterier. Tydliga kriterier är bra, det gör att man är konsekvent och behandlar alla aktier lika. Men kriterier kan också vara orättvisa eller oväsentliga för ett visst bolag.

Fortsätt gärna med att ta del av de bolag jag har studerat hittils.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...